23 maj 2009

Spår igen!

Idag har vi varit ute och gått spår igen. Tolstoj, Aquila och lilla jag. Det var lika roligt och lätt som förra gången. Matte sa hela tiden att jag var duktig och jag blev mycket stolt när jag kom fram till älgklöven! Tycker att hon kan göra lite svårare nästa gång... Aquila hon fick minsann gå jättelänge i skogen och spåra. Kors och tvärs och hit och dit genom hela skogen tror jag... Jag och Tolstoj fick då sitta jättelänge i bilen och vänta. ORÄTTVIST! Det är ju alldeles för lätta spår för mig som är så duktig. Nä hon får skärpa sig min matte och ge mig en utmaning så att jag får tänka lite!Hittar spåret som leder till...

...en stubbe......och där var den, älgklöven som jag hittade alldeles själv. Carina följer Tolstoj i spåret... Han hittar också blodspåret och följer det till slutet. Här är en mycket stolt kille som bär sin älgklöv :)
När matte säger att det är Aquila som får komma ut ur bilen blir det full fart på "gammel tanten". Hon hoppar och studsar som värsta tonåringen trots att hon faktiskt är 10år och 5mån. Det lyser i ögonen av lycka. Här visar hon att hon fortfarande kan spåra! Hon följer lugnt och metodiskt spåret som går kors och tvärs genom skogen. Noga känner hon av marken så att hon inte missar någon vinkel.
Det är då inget fel på luktsinnet här inte!
Och så vips! Gamla, söta Aquila med sin älg-fångst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar