23 maj 2009

Våren på Vittjåkk

Våren har kommit till Vittjåkk. Snön har snart smält bort. Det är många nya lukter och fåglarna kvittrar. Just den här dagen var det varmt och skönt. Matte och jag gick runt lite och sen la hon sig för att vila i solen (det hade jag inte tid med, det var ju så mycket spännande att utforska). Roligast av allt var ändå den snön som låg kvar som jag kunde springa runt i!
Här har jag lagt mig en stund för att vila och då kom det en surrande, flygande sak som matte säger heter "mygga" och den flög bara närmare och närmare och...
...jag kunde nästan fånga den i luften men den var för snabb...Här tar jag mitt första dopp :) Lite kallt, men det är ingenting att bry sig om.
Matte tycker att jag är duktig som hämtar träbiten som hon kastar i vattnet :) Hon tror att jag kommer att bli en riktigt duktig vatten apportör! Jag kan nog hålla med henne i det fallet. Det är ju jättekul att bada...



1 kommentar:

  1. Helt enig - det er morsomt å bade! Faktisk det beste jeg vet! :-) Jeg fikk forresten vannhale nå på 17 mai da jeg var å badet.. Det var ikke så morsomt. Vondt gjorde det, og halen min bare hang ned uansett hva jeg prøvde på :-( Men heldigvis så gikk det over av seg selv etter et par, tre dager så nå er halen min akkurat slik som vanlig igjen :-)

    Voff fra
    Fanny

    SvaraRadera