22 juni 2009

Midsommar

Det har varit midsommar här hos oss... Inte för att jag kan fatta vad det är för något speciellt med det, men vi har haft det roligt och det har varit härligt väder. Matte och husses kompisar Joel och Carina med familj har varit hos oss hela midsommarhelgen. Det har varit jättekul. Vi har varit igång från morgon till kväll och det har känts i benen då man måste gå och lägga sig. Jag har varit trött!

Första båtturen. Jag håller mig krampaktigt fast i husse. Här ligger vi och solar. Närmast är det Mara. I stentrappen ligger jag och sen är det Birka, Tolstoj (som två högar) och så Culan som ligger längst ute till höger.
Här badar vi för fullt. Tolstoj, lilla jag och Mara.Kolla in simstilen... Jag har inte riktigt fattat ännu hur man ska simma utan att plaska men här är bildbeviset på att jag har simmat i alla fall. Det är jag som syns mitt i plasket som ni förstår...
Man blir blöt när man badar.
Nu är det SOMMAR!!!
Så här ser det ut efter en dag full av upptåg. Närmast Mara, Culan och Birka. Längre bort ligger jag, Steira (kompis), Aquila och Tolstoj.


Lite mer avslappnad var jag när jag fick åka i den stora båten. Det var riktigt härligt.
Lill-husse Jakobs stora fångst. En gädda! Jag tror bestämt att han var ganska nöjd över den :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar