7 september 2010

Ute i skogen


Vilken härlig helg jag har haft. Både lördag och söndag har vi varit ute i skogen för att leta fåglar :) Lillhusse har varit med. Han verkar också ha haft det bra.

Det har inte varit helt lätt. På lördagen fick jag bara se 2 ripor som flög förbi. Peppra hade mer tur och hittade igen en kull med orrar som satt i tätaste skogen så Magnus kunde inte skjuta någon. Men det gjorde inte så mycket. Vi hade en härlig dag ute i skogen!

Söndagen började bra :) Jag fick ganska snabbt golukten av fågel i näsan. Men de var så skygga. Jag hann inte fram innan den flög iväg. Efter mig var det Culans tur och han hinner bara springa typ 10 meter innan han står. En löpa. Han tittar på Magnus, smyger som ett lejon, stannar, väntar in Magnus. Står, smyger lite till, står, avancerar och PANG skottet går och fågeln är i backen. En orre.

Jag fattar inte hur han gör... Han verkar så cool Culan och klok, men matte säger att han är 5 år och i sin bästa ålder. Då jag är fem så kanske jag också är så bra som Culan. Jag hoppas att han kan lära mig allt han kan.
Culan lyckas hitta en till orre som Magnus skjuter. Den får jag apportera och jag är himla bäst på att apportera :)) Inte för att skryta men jag är det... BÄST!!!

Så tack vare Culan så får Magnus bära hem två orrar och vi andra vi tränar vidare på hur man ska lyckas lura fåglarna att sitta kvar...

1 kommentar:

  1. Det är ju som du skriver inte så konstigt att Culan är bra, han är ju såååå mycket äldre och mognare än dig. Men din tid kommer, å du är bra på apport. Kram från Tina och Bork

    SvaraRadera