5 april 2009

Min familj.

Det här är min nya familj. De är jättekul att bo med. Vi busar nästan jämt. Jag vill passa på att presentera dem. Jag börjar med gammel mamman:

Sjch Such Libby. "Aquila" som hon kallas till vardags är född 1998-12-13. Hon har varit en otroligt duktig jakthund som fortfarande i höstas hittade tjädrar, ripor och orrar i skogen. Hon hänger med på promenader och skidturer lika glad som hon alltid varit, även om kroppen är lite tröttare och stelare än förr. Aquila har haft tre kullar valpar.









Sjch Nilssons Birka. Född 2001-04-25. "Birka" är den som håller ordning på oss småglin... Vi får inte busa allt för mycket när hon är i närheten, då kan man få sig en tillsägning som heter duga... Birka är också en mycket duktig jakthund. Husse säger att hon går ut och hittar fåglarna även om det inte är enligt skolans alla regler om hur snyggt det ska se ut. Hon är mycket duktig på att rapportera och det ska jag lära mig av henne har jag tänkt. Birka har haft en kull valpar.











Such Strävsam Caliber. Född 2005-09-20. Han är en son till Aquila och han är också en duktig jakthund som har klättrat till elitklass den här hösten. Han är en riktig skogshund. Jättefint sök och är han borta då är det för att han har hittat fågel. Han är också en mycket bra draghund och han har tävlat i Vindelälvsdraget 2 gånger. Han har blivit pappa till elva valpar här vid nyår och nu har han parat ännu en tik så han kanske får ännu mera små barn i början av juni...











Strävsamma Mara. Född 2008-03-07.
Hon är en dotter till Aquila. Mara är jättekul att busa med. Vi springer och leker tafatt och brottas och har dragkamp.











Ljungbooken´s A-Tolstoj. Född 2008-09-11.
En av mina allra bästa vänner. Vi har så kul tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar