17 april 2009

Påskfirande!

Nu har det varit påsk och jag har gjort endel nya saker och träffat så många nya vänner så jag är lite trött... Men det har varit kul! Vi har busat från morgon till kväll och ätit god mat!!!


Först var vi i Serrejaur och där träffade jag mina nya "kusiner". Fanny är en brun Labrador, Selma är en Fransk bulldogg och Kalle är en Springer spaniel. Dom bor i Nord Norge med sin familj Emma (som är min mattes syster), Per-Eirik, Benjamin och Maja. Här kommer några bilder.
Här sitter jag och tittar på när min lillhusse Jakob och hans kusiner Benjamin och Maja ligger och fiskar på isen.
Det är tröttsamt att fira Påsk. Här är jag och Selma.







Den här dagen var vi och hälsade på Joel och Carina och deras barn och hundar i Månsträsk. Det blev en hel del spring i djup snö och vatten på isen så jag måste vila lite ibland...Det var soligt och varmt men det blev lite blött och kallt om tassarna... Jag fick åka skoterpulka med min matte och det gick jättebra!

Frida, Alva och Fanny (barnen) hade fått 5 fiskar och de var lite kul att titta på. Men som sagt var så var det väldigt mycket vatten på isen...







Aquila, Kulan och Mara väntar på något gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar