15 augusti 2009

Härliga Vittjåkk!

Det var ett tag sedan men nu har jag äntligen fått gå en tur runt Vittjåkk! Aquila, matte och jag. Tyst, lugnt, lagomt varmt. Kan det bli bättre? Vi turades om att springa jag och Aquila. En gång då Aquila var ute och sprang stannade hon plötsligt till och vädrade. Jag blev naturligtvis intresserad och stannade jag också. När vi kom närmare henne såg vi bakom en kulle 3 stycken renar som gick och åt... typiskt inte var väl det någonting att hetsa upp sig för. De är ju inte intressant alls de där djuren. Och inte nog med de där 3, det var ju renar i hela skogen. Överallt där vi gick var det renar. Tur att man inte bryr sig om dom för då hade man haft att göra... Jag såg däremot en häftig liten fågel som flög upp i ett träd framför mig. En lavskrika. Den liksom retade mig, "kom och ta mig om du kan" men jag fick inte för matte för hon vände och gick åt ett annat håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar