12 augusti 2009

Sommaren är kort...

Men jag har ändå hunnit med en hel del.
Badat, simmat, åkt båt, varit på kurs, träffat mina norska vänner, hejat på Birka och Mara på viltspårprov m.m. m.m.
Börjar väl med att visa lite bilder då jag, Mara, lill-husse, matte och husse var ute på Storavan för att fiska. Det var strålande sol och bara lite vind. Vi hade det lugnt och skönt men det blev ingen fisk...
Min mattes lillebror David har fått en liten flicka den 17 juli som ska heta "Vera". När de var hos oss och hälsade på var jag bara tvungen att snusa på henne hela tiden :) Hon luktade så gott och hade så söta små fötter...

Vi har varit på kurs i Arjeplog igen. Nu var hela min familj med och endel barn till Aquila och Birka var också med. Vi hade kul. Även om det var samma övningar som förra gången så var det kul att träna. Och där var den igen den där konstiga hunden... men jag tror det är något lurt med den, den kan ju inte gå..

Husse och Mara.

Mara visar att hon kan bära apporten. Maras syster Strävsamma Mynta kan också bära...
Här är det Strävsamma Tiriak som visar att han kan plocka upp apporten från marken.

Jag måste ju också berätta att min matte har följt Birka och Mara till Adakliden för att göra viltspårprov i anlagsklass. Det gick jättebra! Birka fick 40p och är nu SJCH! Mara fick 37p också godkänd! Det blev en lyckad dag för dem. Nästa år har matte lovat att jag ska få fara dit och gå prov. Jag längtar redan!

Strävsamma Mara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar