25 augusti 2009

Min husse är i himmelen.

Min älskade busiga, spralliga, mysiga husse Nils är i himmelen nu och jagar ripa med Toldo. Matte säger att han lämnat ett brev. Han orkade inte leva längre. Jag saknar honom så mycket och matte är alldeles förtvivlad så jag håller mig i närheten av henne och tröstar henne så gott det går. Jag kommer alltid att minnas dig. Skjut många ripor, tjädrar och orrar med Toldo för jag vet att du längtat efter honom. Så ses vi en dag när mitt liv nått sitt slut.
Jag älskar dig!
Många blöta pussar från mig. /Leia
Min husse Nils och hans älsklingshundar Strävsam Toldo och Aquila.

Husse med en av Culans valpar Stormkullens Chico-Carlito.


Den här låten satt Nils och lyssnade på gång på gång. Det var en låt som betydde mycket för honom eller kanske kände han igen sig i den. Det får jag aldrig veta. Det är i alla fall en låt som när jag hör den så kommer jag att minnas Nils, hur han var och vad vi hade tillsammans. Han var mitt allt! /Sophia

3 kommentarer:

  1. Vi är så ledsna över att Nils inte orkade mer. Det gick inte att vara oberörd av honom, en glad virvelvind, som alla rycktes med av. Vi är så tacksamma att fått lära känna honom, tack vare vår Tilja, som är en av valparna i Akilas första valpkull. Det kommer att kännas tomt utan honom i alla de olika hundarrangemang, som vi träffades på.
    Hoppas att du får ro i himmelen, vi syns när det blir vår tur.

    Siw och Peter

    SvaraRadera
  2. Vi är så ledsna över att Nils inte finns mer.Förtvivlat frågar man sig varför? Bara Nils vet svaret.
    Vi är så tacksamma för att vi hann lära känna Nils och dig Sophia.Med öppna armar tog ni emot oss när vi ville skaffa en valp ur Aquilas sista kull. Mer omskötta valpar får man leta efter. "Lilla vit" blev vår. Hon fick namnet Mylta,som fick Nils att tänka på hjortron-myrarna i Jämtland. Dit vi skulle flytta och där Nils tidigare hade bott.
    Vi är så glada över de trevliga stunder vi hann uppleva med Nils,dig Sophia och hundarna.
    Ha det så gott i din himmel Nils.
    Vi tänker på dig Sophia.
    Carina o Göran

    SvaraRadera
  3. Vi kan bara instämma i de övriga kommentarerna. Det är så fruktansvärt sorligt att Nils inte finns längre. Vi fick en så´n otrolig kontakt med både Nils och dig Sophia under hela resan med Tina och Culans valpar. Att ha fått lära känna en så engagagerad och positiv kille som Nils är en gåva som vi bär med oss. Glöm inte bort att vi bara är ett telefonsamtal bort, vi ska inte glömma dig. Kram från Roger, Birgitta, Tina och Bork

    SvaraRadera